onsdag 17 mars 2010

Här kommer ett litet första inlägg från mig, en av oss "svenska spanjorskor" eller kanske rättare sagt "spanska svenskor". Jag tycker att Malins förslag på namn - Spanska hjärtan - känns helt rätt och jag ser fram emot att delta i och få läsa andras inlägg på den här gemensamma bloggen. Många av oss har nog ett stort behov av att få "älta" och bolla våra upplevelser och känslor som utlandssvenskor och detta kan säkert bli ett lyckat forum för just detta ändamål. Jag är ganska säker på att vi kan få igång intressanta diskussioner, eller vad tror ni?
Själv kan jag från och till känna mig lite vilsen och mår oftast betydligt bättre när jag fått prata av mig med andra i ungefär samma situation.

"No matter where I live, I will always miss where I am not..."

Kram på er!

2 kommentarer:

K-L sa...

Åh, vad kul, nu är vi igång!! Kram på er.

Bella sa...

Det skulle vara jättekul om ni tog upp kulturkrockar, språket, traditioner, multikulturella familjer/ relationer/ bröllop, jobba i spanien, tvåspråkiga barn...etc

Jag har massor av ämnen som skulle vara kul att dela med någon...som är i samma situation..

Jag saknar en svensk variant på tv av "Españoles en el mundo" - Svenskar i världen... Får nog ta och skriva till några kanaler...

Skicka en kommentar