fredag 19 mars 2010

Spansk frukost

Jag kikade precis in på en annan "utlandssvenskas" blogg, Karlavagnen, bosatt länge upp i Spanien. I el ombligo del mundo kanske man skulle kunna säga, eller i alla fall Spaniens mitt punkt - Madrid. Där hittade jag detta inlägg som handlar om spansk frukost, eller frukost generellt.

Jag älskar... vänta låt mig få utveckla det... älskar spansk frukost. Tostada con aciete & tomate (vem trodde att jag skulle vänja mig vid tomat och olja på morgonmackorna) är ljuvligt, men framförallt det spanska kaffet. Jag kommer sakna det spanska kaffet på den lokala baren - jag kommer sakna frukost ute.

Kanske lika bra att ni, eventuella framtida läsare, också blir invigda. Jag ska lämna Spanien - tar mitt pick och pack (inklusive mannen) och flyttar hem till Sverige om lite mer än en vecka. Därmed blir jag den på Spanska hjärtan som får i uppgift att lyfta fram frågeställningarna ur ett svenskt perspektiv... typ.

Fast vart jag än befinner mig så blir det nog alltid ut mitt perspektiv...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar