tisdag 18 maj 2010

Väderleksprognoser

När jag bodde i Spanien kunde jag aldrig riktigt förstå varför alla hemifrån var så intresserade av vädret.

- Hur är vädret? var den ständiga frågan när familjen ringde.
- Sol! var oftast svaret.

Nu förstår jag... det är maj och kallt i södra Sverige, riktigt höstrusk.

Snart två månader i Sverige och även jag har utvecklat ett beroende för väderleksprognoser.

Kommer våren nu tro?



Onsdag
19 maj
Växlande molnighet
Torsdag
20 maj
Molnigt
Fredag
21 maj
Klart
 
Lördag
22 maj
Molnigt
Söndag
23 maj
Regn
Måndag
24 maj
Regn
 Tisdag
25 maj
Regn
Onsdag
26 maj
Klart
Torsdag
27 maj
Klart
 

1 kommentarer:

Marina sa...

Min sambo "el gato" hade en teori när vi bodde i Sverige om att Sveriges regering hade en konspiration vilket gick ut på att förhindra svenskarna att ta självmord efter den långa vintern....varför skulle tidningarna annars alltid skriva: "Nu är sommaren äntligen här! Sol och värme hela nästa vecka" om och om igen och nästan alltid visade det sig att det inte blev någon sol eller värme.....;-)

Skicka en kommentar